Direktlänk till inlägg 24 juni 2013

24/6

Av ronja - 24 juni 2013 01:30

Jag känner rytmen av mina egna hjärtslag, räknar dom sagta innuti mitt huvud. Ett, Två, Tre.. I varje hjärtslag finns du med, som en påminnelse om varför det slår. Kärleken till en annan människa.


Varje dag spelas minnen av dig upp, glada och sorliga. Jag känner varje känsla nu, som jag kände i precis den stunden. Ibland var det smärta ibland var det ren och skär lycka. Du fick mig leva och dö på samma gång. Att ständigt slitas mellan att ha och inte ha. Att se på när du är med någon annan, som inte är jag. Sedan ligga där i din säng och känna doften av någon annas parfym. Du ser det på mig, eller hur? Hur ont det gör i mig. Men hur gärna jag vill glömma, stänga ute det och vara där, med dig. Då ler du sådär, som får mig glömma, stänge ute det och bara vara där, med dig. Platsen jag skulle kunna dö för att få vara varje dag, hela mitt liv.

Du håller mig hårt, säger att du saknat mig - det hugger i hjärtat och jag vill bara gråta av glädje. Du har saknat mig. Jag håller ännu hårdare och säger, och jag dig. Jag vill aldrig att detta ska ta slut, jag vill höra dom orden om och om igen. Men lika fort som dom kom är dom borta. Och jag kan aldrig få dem åter om du inte ger mig dom.

När du blundar och andas tungt, faller in i sömn.

Så håller jag hårt och kryper tätt intill
Blundar
Känner hur mitt hjärta slår
Försöker att hålla tillbaka
Alla tårar som rinner
Jag hatar den här känslan
Att du inte håller tillbaka

Och jag är så jävla rädd
För jag vet att det här kan vara sista gången


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ronja - 17 juni 2017 02:07

Tankar svävar vidare, snurrar, runt runt. I ingen egentlig ordning.  Förvirring. Klump i halsen. Magen gör ont. Tvivlet brinner i halsen. Men samtdigt så jävla lycklig och stolt.  ...

Av ronja - 11 februari 2016 15:35

kärlek. Den har vi alla upplevt, känt. På olika sätt och vis. Kärlek är olika för alla, alla vill ha och längtar efter olika saker. Jag vill uttrycka mig men hittar inga ord. Vet inte varför, men varje gång jag ser p.s i love you översvämmas jag av k...

Av ronja - 20 januari 2016 09:10

så många dagar över det nya året. 20 dagar. Jag undrar om detta år kommer bli helt utan dig? Kommer du finnas med? Eller kommer du vara skuggan i mitt liv som så många gånger förr, som hela mitt liv. Snart har jag vandrat på jorden i 20 snurr. 20 år....

Av ronja - 13 januari 2016 14:32

ensamhet. Den som vi alla har känt, den som vi alla gråtit till, den som vi alla känner brinner i bröstet. Men hur blir det när ensamhet blir ditt enda val? När du står ensam, fast du trodde folk höll dig om ryggen? När ensamheten blir ett osjälvvalt...

Av ronja - 23 december 2015 00:26


   magen knyter sig av ovissheten. Jag vet att jag inte finns hos dig, och jag verkst aldrig bli nöjd. För nu gör det ont att du inte hört av dig, men hade du - så hade jag känt mig förbannad. För vem gav dig rätten att komma och gå som du vill? Ve...

Ovido - Quiz & Flashcards