Direktlänk till inlägg 7 september 2015

07/09-15

Av ronja - 7 september 2015 01:01

är det bara jag som känner av höst ångesten? Hur den kryper på, nära och flåsar dig i nacken. Hur den lägger sig som en hinna över dig, hela dig. 

 

Mörkret som påminner om det vi försöker glömma. Gräva ner. 

Ångest är en del av mig, ångest sitter i min benstomme. 

Jag är ett ångestbarn som känner och tänker för mycket. Den bitterljuva ångesten som kommer och går och när den är här så vet jag,jag är mig själv, jag är den jag varit. En säkerhet, för utan den, vem är jag? 

 

Jag är mig själv, med ångest som knackar på samma tid varje år, andas ut och lev igenom.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ronja - 17 juni 2017 02:07

Tankar svävar vidare, snurrar, runt runt. I ingen egentlig ordning.  Förvirring. Klump i halsen. Magen gör ont. Tvivlet brinner i halsen. Men samtdigt så jävla lycklig och stolt.  ...

Av ronja - 11 februari 2016 15:35

kärlek. Den har vi alla upplevt, känt. På olika sätt och vis. Kärlek är olika för alla, alla vill ha och längtar efter olika saker. Jag vill uttrycka mig men hittar inga ord. Vet inte varför, men varje gång jag ser p.s i love you översvämmas jag av k...

Av ronja - 20 januari 2016 09:10

så många dagar över det nya året. 20 dagar. Jag undrar om detta år kommer bli helt utan dig? Kommer du finnas med? Eller kommer du vara skuggan i mitt liv som så många gånger förr, som hela mitt liv. Snart har jag vandrat på jorden i 20 snurr. 20 år....

Av ronja - 13 januari 2016 14:32

ensamhet. Den som vi alla har känt, den som vi alla gråtit till, den som vi alla känner brinner i bröstet. Men hur blir det när ensamhet blir ditt enda val? När du står ensam, fast du trodde folk höll dig om ryggen? När ensamheten blir ett osjälvvalt...

Av ronja - 23 december 2015 00:26


   magen knyter sig av ovissheten. Jag vet att jag inte finns hos dig, och jag verkst aldrig bli nöjd. För nu gör det ont att du inte hört av dig, men hade du - så hade jag känt mig förbannad. För vem gav dig rätten att komma och gå som du vill? Ve...

Skapa flashcards