Alla inlägg under juni 2013

Av ronja - 30 juni 2013 23:35

Got that wake up call that I needed... Äntligen, äntligen.



     

Av ronja - 24 juni 2013 01:30

Jag känner rytmen av mina egna hjärtslag, räknar dom sagta innuti mitt huvud. Ett, Två, Tre.. I varje hjärtslag finns du med, som en påminnelse om varför det slår. Kärleken till en annan människa.


Varje dag spelas minnen av dig upp, glada och sorliga. Jag känner varje känsla nu, som jag kände i precis den stunden. Ibland var det smärta ibland var det ren och skär lycka. Du fick mig leva och dö på samma gång. Att ständigt slitas mellan att ha och inte ha. Att se på när du är med någon annan, som inte är jag. Sedan ligga där i din säng och känna doften av någon annas parfym. Du ser det på mig, eller hur? Hur ont det gör i mig. Men hur gärna jag vill glömma, stänga ute det och vara där, med dig. Då ler du sådär, som får mig glömma, stänge ute det och bara vara där, med dig. Platsen jag skulle kunna dö för att få vara varje dag, hela mitt liv.

Du håller mig hårt, säger att du saknat mig - det hugger i hjärtat och jag vill bara gråta av glädje. Du har saknat mig. Jag håller ännu hårdare och säger, och jag dig. Jag vill aldrig att detta ska ta slut, jag vill höra dom orden om och om igen. Men lika fort som dom kom är dom borta. Och jag kan aldrig få dem åter om du inte ger mig dom.

När du blundar och andas tungt, faller in i sömn.

Så håller jag hårt och kryper tätt intill
Blundar
Känner hur mitt hjärta slår
Försöker att hålla tillbaka
Alla tårar som rinner
Jag hatar den här känslan
Att du inte håller tillbaka

Och jag är så jävla rädd
För jag vet att det här kan vara sista gången


 



Av ronja - 23 juni 2013 00:57

fast vi vet sanningen håller vi hårt om hoppet. sluter våra ögon och hoppas. dag ut och dag in. trots vi vet det går emot logiken, vi hoppas. vi kommer alltid hoppas. vi kommer aldrig sluta önska, för det är de enda som håller liv i drömmen vi inte kan nå.


jag kommer alltid ha hoppet om dig tänt. enda in i benmärg och hjärta, lågan som tänts kommer ingen kunna släcka. inte du och inte heller jag. trots jag säger varken jag eller mitt hjärta inte orkar mer, så fortsätter det, kampen. jag försöker ta död på det du bett mig, men då håller du fast, då säger inte du okej - hejdå. då kämpar du. då sitter jag ju där igen, ännu hårdare. dom sa till mig m, att ett förhållande inte ska börja såhär - då log ja för mig själv... för vi är inte vem som helst. du och jag. vi går inte längs normen, vi skapar det som passar, något eget, speciellt.


vi kanske inte har den ultimata början eller ens förutsättningarna, dock har vi chansen att bilda något alldeles fantastiskt ihop. vi kan få det bästa slutet. för i slutändan är det inte början som spelar roll, det är slutet. jag vågar inte tro det, men som sagt... jag hoppas

 

Av ronja - 20 juni 2013 16:29

:)

 

Av ronja - 15 juni 2013 18:16

Love comes without mercy

Av ronja - 14 juni 2013 00:56

How can they say it's better to move on, when I barley can breath without you near?


  

Av ronja - 12 juni 2013 00:10

Ihop flätade fingrar. Famlande kyssar. Ett hysteriskt skratt som brtyer allvarligheten, ser ditt ansikte med ett leende när du sakta skakar på huvudet. Känner din hand längs ryggraden och hur du sedan drar mig emot dig för att sedan hålla mig hårt nära. Följa linjerna på din tatuering med finger spetsarna. Ligga på ditt bröst, höra och känna hjärtslagen. Höra din fina röst smeka genom rummet när du ska berätta om händelser, jag vänder mig uppåt och kollar dig in i ögonen, du ser tillbaka. Ler. När jag tillslut skrattar och pussar dig, lägger mig ner och du får fortsätta berätta. Känna värmen från din kropp, känna de tröstande handslagen när tårar fyller mina ögon.
Vakna upp brevid den vackraste människa jag mött, smeka dig över ansiktet och ner över halsen för att sedan ge dig en puss och säga, "godmorgon sömntuta." Se hur dina sömnfyllda ögon sakta öppnas, höra din rispiga morgonröst säga, "kom hit, kom närmare."

Stunder som för mig är ovärdeliga, stunder jag saknar så det skär genom kroppen. Stunder jag alltid komma med mig. För det där var magi hela vägen igenom. Magi mellan dig och mig.

 

 

Av ronja - 11 juni 2013 12:41

De dagar då övertänkandet tar över, man vrider och vänder på allt flera miljontals gånger tills man blir så frustrerad över sig själv. Varför man inte bara kan ta det för vad det är, varför man måste hitta en förklarning på allt.

De dagar då man gråter utan anledning för att man sitter fast i en människa så hårt. Man blindar och tysta ner sig själv för att man så gärna vill.

De dagar man inser att man sitter fast i en kärlek man inte förstår sig på, den förstör en, den gör en lycklig, hel och trasig.

De dagar man är så lycklig, man inte kan sluta le. För att man fick den lilla bekräftelsen man så länge letat efter, suktat och drömt om.


Alla dessa dagar binder ihop en förvirrelse och en förälskelse. Som man inte har en aning om hur man hamnade i. Som man varken tar sig bakåt eller framåt i. Man är bara fast, kanske föralltid.       



Skapa flashcards