Alla inlägg under september 2009

Av ronja - 30 september 2009 19:53

Ja likt tusan skriver jag en gång till, samma kväll, men nu handlar de om saker ,, texter som betyder.<3

 

jag är alltid tyst.

de är bara skit.

alltihop.

usch.

 

 

 

Kan man inte låta dum förtjärnar man inte att vara kär,

<3

 

 

 

Jag har tänkt en hel del, på de vi kallar kärlek.

vad är kärlek?

jo, för mig är kärlek någonting så stort, inget man leker med.

man måste ha respekt.

Vilket inte alltid är så lätt.

Men iallafall, så om nu kärlek är de bästa man kan uppleva i livet, varför är allt så svårt? Så komplicerat, man måste alltid tänka till 2 gånger extra.

jag har fruktansvärt svårt oh bli kär, men nu är jag de.

de är en härligt känsla, de är äkta.

Men de går inte, de är för komplietar nu oxå,?

äre så att jag blir kär i fel killar ?

kan man bli de?

är om för bra för  mig?

eller är de tvärtom?

jag har bestämt mig, funkar de inte nu, så funkar inget. för jag är kär, ahn vet om de, men de är komplicerat, de tycker både han oh jag.

att vara kär gör ont, men samtidigt en bra smärta som dom sjunger i incubus, love hurts. lyssna på låten!

men då äre ju som de ska vara, de ska vara svårt. svårt som fan ska de vara.

de är inte lätt oh leva, de vet väl jag av alla människor.

 

Men NU! nu tänker jag leva mitt liv som JAG vill, jag tänker inte lyssna på någon vuxen alls, de kommer stå härliga till!

ronjaaan is going crasy    (staving, fröken suger på engelska xd )

 

 

 

Nu blire som de ska vara, allt blir bra. men inte över en natt. har sitter man med skärsår   lite överallt, men so what ?!  jag bryr mig inte ? gillar ni de inte ? inte mitt problem, jag gillar de inte heller men just nu är de det bästa som finns för mig, jag tänker inte dölja mer, jag mår piss, jag fejk ler, jag är inte lycklig inte alls, inte ett dugg. Spåret nu kommer jag.

men vet ni vad? Jag ska kämpa för eran skull, jag älsakr er, mina hjärtan, min styrka de är ni!

 

 

 

PARTYYYYYYYYYYYYY! Here i come ! :D

 

 

   //// ronjaan, som lever för att festa osv ålder, take it or leav it.  jag är fortfarande samma ronja som förut, lita på de ni. bara med lite mer kunskap på hjärtat, jag älskar er alla, mer eller mindre,<3

Av ronja - 30 september 2009 18:24

hejhopp,

 

Ja nu sitter jag här igen, även att jag inte har skrive på ap länge. Menmen.

Hur ska man förklara att de har vare ? Piss är de rätt ord? Huga nej, de fins inte ord att beskriva hur de har vare, de går inte.

De går liksom lite upp oh ner hela tiden, när blir de bra ? ALDRIG

Ja och om mina nära läser de hära, säg inget om de till mig, försök inte ens prata med mig, tro mig. De lär inte bli kul.

Om ni som hjälper mig i de här läser de här, kommentera inget, säg inget.

Jag orkar inte med de. jag menar de, ni får inte ur mig ett fucking shit.

Jadå börjas de igen då.

Jag hade fått ett litet hopp om att de skulle bli bra, men usch va fel man kan ha..

Blire bara värre oh värre eller ? Man får som skuldkänslor hit oh dit.

Min mor säger att hon vill att jag ska komma hem, att hon älskar mig. Sent oh komma med de nu ? Ja visst har hon sakt de förut, men om ni vet baksidan av historiens så fattar ni. Då fattar ni allt. Klart man kan se de på olika sätt, som jag oh min mor. jag upplever de på ett helt annat sätt än hon. Visst är de svårt oh säga precis som man känner oh tycker, men man kan ju iallfall försöka? 

skulle gjort de om jag kunde.

Men vi hoppar de denna kvällen tycker jag, ;)

Skratta från hjärtat, de gjorde jag senast idag, en sjukt härlig känsla, oh när världensbästa nicko ringde, men de är för att när man hör hanns namn eller röst så blir man glad, han är ett jäkla lycko piller som man vill bära med sig i fickan , :)

de tänker jag göra oxå, fast inte i fickan, i hjärtat kan han få åka i. där passar han bra, :) Så ja nicko mig slipper du inte ;)

Ja skratta ifrån hjärtat saknar man, om man bara hittar tillbax dit. Bilkey jag fan i mig oxå ska göra, jag känner de. men ändå blire sämre ?

hur fan är de möjligt. Jaja, jag känner mig iallafall inte sviken av någon utom mig själv, men de är väl inte konstigt, här sitter jag mitt ute i skogen oh mår piss än att jag gör något åt saken ?

Jag känner mig stark nu. nu fixar de sig! Ja som fan att de gör.

Nu går vi emot ljusare tider, absolut att jag gör. Ni med, ni som lever med mig, ni som håller min hand oh leder mig ut till ljuset igen.  Ni som aldrig släppte min hand, inte en enda gång, ni som gav mig stryka för dagen, som fick mig att leva en dag till.

Jag kämpar på, som fan kämpar jag.

 

Nu slutar jag oh skriver om de tråkiga oh skriver om de roligt ? x)

Vi hade skolfoto idag,  ja vi va 2:a oh göra de, vi gick in dit, vi är 33 i klassen tro ja?

Vi fick stå oh trängas där uppe , som vanligt får jag ALLTID stå upp. Oh då menar jag trängas , för de va trångt x)  Ja gubben med glasögon tog 5 kort ? sen va vi klar vi fick kika på kortet, de skulle man ju inte gjort, de såg ju ut som jag drage ansikte i grus oh slängt mig på en spikmatta med ansiktet före :o inte såg de bra ut,

jaja, sen så vare 9 :ornas tur, hahahahahahahahah x) när peter berglund oh alla kom in i matsalen , jag skratta så jag höll på oh kvävas :')

Sen vare evelrådsfoto, jag som inte ville va med där är nu med där ändå, visst de går välan bra ;D de kortet vart inte heller bra, nä kort är inte min grej.

Men de har vart en relatift bra dag, vi hade musik med lelle oxå, vi fick sjunga! yessss, tänkte jag tills att jag kom på att jag inte jan sjunga för folk, inte ens i grupp , de gick piss dåligt men moa tyckte att de lät bra så, tack moa ^^

Lelle valde en riktig höjdar låt från U2 :D

Nästa gång efter musiken äre min tur att stanna kvar oh sjunga med han. kul komme de bli.

 

Min smekrakompis är snäller, iallafall ibland när han inte säger att jag är 5 som händer lite för mycke ;')     Men de är kul de med , :D Han är pervers.  Men jag gillar han ändå :)

För jag är oxå snäller :)))

 

 

Nu börjar jag bli glad, igen ! (yyy

 

Fick nyss världens finaste sms från nicko, så här stog de. riktigt kalas gurka, ja jag fatta inte vad han mena så jag fråga ju självklart, svaret vart:De är när någonting är så bra att de inte finns ord till det. En sån är du.

 

Jaa, jag sitter här å gråter glädje tårar :')

Jag gillar MIN (observera odret till vänster, MIN, vikket han oxå är) nicko !

 

 

Nä nu hr jag inge mer på lager,

de får räcka för den hära gången.

 

Hade så superduper jävla härligt nu !

 

/// ronjaan, som börjar älska livet igen! (yyyy   älskar mina tjejor!

Av ronja - 21 september 2009 19:20

Varför ?

Hur?

Är de normalt?

Borde vara så?

Är de sant?

 

 

 

fuck off fitt liv.

 

// ronjaan, som förtfarande hatar livet.

Av ronja - 21 september 2009 17:07

hejhoppsockertopp,

jag har inte skrive på ett tag, ledsen för de, men jag har ingen ork. allt är bara så jävla piss helatiden.

vem fan orska leva i en missär? ja inte jag iallafall. men de är ju just de jag gör så,

de ändå bra som har hänt don senase veckorna är att jag fick träffa min lille bror, som jag saknat han !

ja jag har ingen, men min förra hund zeb, han är min lille bror. sjuk kul oh träffa han igen, saknat han, så de vart mycke  tårar den dagen, men lätt värt de, för de va iallafall glädje tårar, inte som dom andra, orkar inte mer tårarna.

vad ska man gör då? när man inte orkar mer?

jag har mina underbara vänner som stöd. men de är inte de som är problemet. nejnej.

jag är besviken på mig själv, jag straffar mig själv nu. jag gör saker jag inte borde.  mina vänner ställer upp 24/7 för mig. Men vad gör jag då?  Jag bara ber oh ber om hjälp råd oh fan vet allt. men vad får dom tillbax?

inte ett skit. Jag är besviken på mig själv, hur dålig får man bli som männsika?

ja man kan bli som mig, för då har man slage alla rekord.

hur misslyckad kan man bli? Hur kan man bara tappa livs gnistan sådär?

Jag vet att den inte va hundra förut men nu är den helt borta. Jag vill att de ska bli bra, vill leva som förut. men de går ju inte ? man måste hittan gnistan oxå. Inte lätt när man inte riktigt vet va problemet är.

men nu vet jag vaa de är, de är någ ett av dom svåraste problemen man kan få i livet. jag orkar inte skriva om va de är.

de kommer nog bli bra, bara jag/ vi fixar problemet. jag vet va de sitter i.

men att komma ur sina onda cirklar är inte lätt.

Jag gjorde någe dum idag, jag satt ett resorband runt armen. för att göra blodstopp. lyckades jag?

jag kände mer oh mer hur armen vart öm oh tappade känseln, vart is kall. så ja, på godväg.

Vad håller jag på med?

Vart är den gammla ronja som inte brydde sig om sån skit, som älskade livet, som skrattade oh va glad? vart är hon?

borta med vinden om man säger så. De blir bra nu, men säger ju så hela tiden. men vad blre för skillnad av de?

Man må ju ta tag i problemet.

De är precis vad jag håller på med, men cirkeln va de ja. hur kommer man ur den?

Hur får man bort självmordstankarna ?

går de? Ja, de borde de. Var fick jag dom ifårn? Jag ville fly från problemet. Aldrig mer se de, aldrig mer se nått.

Men hur kan man vilja dö så mycket ? när man är så rädd för döden?

Jag tänker på att dö var enda dag, jag vill bort från piss världen. de vill jag. Slippa leva.

Men vad säger man till dom man älskar? Jag orkar inte längre så jag tänker ställa mig på spåret.

man kan inte bra säga de till någon, därför tar jag den enkla vägen, skriver de så ala kan läsa de.

De är inte den enkla vägen. De blir massa frågor. De blir inte lätt, de blir svårare oh hitta tillbax livs glädjen.

Man vill dö mer oh mer för varje sekund som går, de går inte oh förklara hur jag känner. ingen skulle förstå.

Man ger som upp iför väg. De finns hopp. Jag känner de ut till finger topparna. Jag känner hur de sakta men säkert är på väg tillbax till den som jag va förut. Men vägen dit är lång. Alldels för lång.

Jag vet inte hur de är att skratta från hjärtat längre, jag har fejkat mina leenden oh skratt för länge. de går inge mer. De gör ont oh se hur mina vänner tro att allt börjar bli bättre, för att jag skrattar, fast jag själv vet att allt är bara fejk. de är inte bra, de är sämre än någonsin. Hur kan man va så fejkad som mig ?

Hur orkar man bry sig. Idag va en riktig plåga, tvinga fram alla leenden oh skratt. de är hemskt.

de gör ont. för ont.

Jag orkar inte längre, nu tänker jag visa. Jag är inte glad, jag kan inte skratta.

I morron blire deep talk för mig oh jonh.  De behöver vi. I allafall jag, han behöver veta vad som är på G.

Jag gör mig i ordning  på morron , som om allt va normalt. de äre ju inte. Hur orkar jag dölja allt så väl?

Jag kommer hem alltid samma glada ronja, men vad äre jag håller på med?

Nu slutar jag. Nu lägger jag ner allt. Precis allt.

varför fejka? för att man inte vågar visa sig, man är rädd. När man står där, helt naken av sanning.

de är de jag är rädd för, att stå där helt naken för allt oh visa sanningen.

Men så äre väl oxå? någon gång måste bli den första.

Jag vill avsluta mitt "uppmuntrande" skrivande med oh berätta hur mycke jag älskar alla.

Ni finns alltid där, ställer upp i våt oh tort, Jag älskar er i oändlighet, döden  som är jävligt nära, kan inte ta död på mig kärlek till er,

ni är oh kommer alltid att för bli mina hjärtegull, mina ögonstenar, mitt hopp oh liv.<3

tack föratt ni lever!<3

 

att dö är att leva för alltid,<3

 

 

 

  

 

 

// ronjaan, som fortfarnde tycker att leva är ett straff...<3

 

Av ronja - 14 september 2009 21:05

Hejhoppsockertopp!

Ja min dag, mina tankar oh funderingar !

min smått konstiga dag började vi bussen, jag kom ju på att jag kommer stå där som ensam  tjej nästa år ! :o

Inte bara de jag kommer stå där SJÄLV   är jag börjar 9:an, de är katastrof!
sen när jag väl satt på bussen pratade jag oh moa om ? de kommer jag inte ens ihåg.

ja sen hade vi idrott, de gick som sakt SKIT för jag ha komme på att jag kan inte springa fort :o

jaja, jag sprang 60 meter 2 gånger efter första gången kändes som att någe gick av i foten. sen sprang jag ju en gång till ändå. ja sen vare ju kört. va nära oh gå me kryckor idag. men så handikapp ville jag inte vara.

Sen så gick jag oh tänkte hela dag på  tänk om mina xor går sönder igen. så i morron blire strump byxor ! :)  Sen så hade vi film kunskap oh vi kom sent oh sen vart de tråkigt så vi börja skratta oh hade oss, PINSAMT. Menmen skit idom ufona som tyckte vi va jobbig, vi hade ju kul ! (:

Sen så tog jag sagas mobil oh ändra inställningasna xD till arabiska eller nåt :')

ååååh gud när jag kom hem jag skratta så jag grät xD

ni skulle sett hennes min !  Sen så har jag skrive min "hemlig" plan till korven, ja han tänker nog förmodligen köpa en tvångs tröja oh ge mig piller xD

även att jag aöötid viljat haft en sån, jag vet att de låter sjukt men, jag tänker önska mig en sån i julklapp ! :D jag borde ju få en om jag knarkar ner alla katter som finns + några hönor ? (:

SEn har jag komme på att jag vill ta hål i tungan , för de är fint kom jag på helt plötsligt, knäppt men ändå ;) 

Jag ska även skriva en barn bok som ska heta "du vet att du borde använda tvångströja när du"

 (:

här har ni 10 exempel.

1. när ni tror att ni är catwomen

2. när ni tänker knarka ner alla katter som finns.

3. när ni tänker hämnas på någonting som ni inte vet varför ni ska hämnas för.

4. när du har planerat allt in i minsta detalj om hur du ska få tvångströja.

5.när du bara ha två hjärn celler, en är du oh den andra heter tex bertil (som min gör)

6.när alla skrattar åt dig oh inte med dig.

7.när du skrattar åt dig själv medans dom andra är tyst.

8.när du sitter påfranskan oh skämtar hej vild oh dom andra tittar konstigt på en oh tänker " är den ungen sjuk i huve eller ?"

9.när allting ovan stämmer in ( som de otroligt nog gör på mig ! o.O)

10. när du någon gång fått i dig bläck oh tror att hjärnar ska explodera, ( de hände mig senast i kväll xD )

 

så därför borde jag få en tv¨ngströja !

 

 

jag är verkligen hemma för myck !

 

men som sakt, :D

 

// Ronjaan, som fortfarande är behöv av medicin  :D

 

Av ronja - 13 september 2009 19:59

Halloj!
Jo jag tänke börja me oh säga bra spelat flickor, ni va ap duktiga ! :D
även fast vi förlorade, men ändå. 3- 0 är inte så farligt ändå.

De va 2 bögar som psykade kickan oxå, vi skyller på dom rövana!  aven att vi pratade med dom sen :o
Hel sjukt, vi hade i allafall världens plan, vi sattt som i bussen oh va på samma sida som dom cyklade på då kom vi på att vi skulle peka fuck you till dom, men då va buss chafören oh tränarna så seg så vi hann aldrig. men de va bra tänkt ändå :)

jag tycke själv att de va klockrent, :)

Sen på vägen hem rockade vi loss till musik, jag tror jag skakade på huvet för mycke för nu har jag typ hjärn skakning ! :o

men i allafall så köpte vi korv oh sånt sen i bollsta oh alla pyskade linnea så hon kunde typ inte äta upp, sen så började kickan retas med hon oh säga att närborranna satt på olika höjd så linneas mamma kom oh räddade hon :')

sen satt stakarn med hennes mammas kofta över huet hela tiden typ, LINNEA DU HAR FINA NÄSBORRAR !

sen väntade jag på att robin skulle komma oh hämta mig, jessica gjorde mig sällskap, tack :)

då vare massa thailländare i en 1800 tals buss på billisten oh glodde på oss :o

sen vare en av dom som inte hade några tänder som börja vinka till oss, en riktig "porr" vinkning.

sen precis innan dom skulle åka så vinkade alla, oh vi trodde dom tänkte kidnappa oss ! :o

Fatta läskigt att en hel buss men blatar vinkar åt en :o !

jaja, sen kommer robin oh hämtar mig,  släpper av mig hos morfar, jag går in oh äter äppel paj.

ja i fall ni ville veta de xD

den va as god i allafall! :)

Men helvete här sitter jag oh skriver medans mitt favorit pogram redan ha börjat ! :o

ensam mamma söker ! ;D
Nä nu må jag ner oh titta på de! :D

Mer kommer i morron, om mitt hemsk roliga liv :')

// Ronjaaaan ? :')

Av ronja - 13 september 2009 00:35

Halloj alla glada !
Ja nu sitter jag här ändå, med blogg oh allt. de va onte direkt de som va planerat.

Jag har ju aldrig veljat haft en blogg?
aja, nu ha ja en iallafall. om den vart bra eller inte, de bryr jag mig faktiskt inte om.  Jag skriver för att dela med mig om mitt liv.

Nu är i allafall klockan halv 1 oh jag mår illa :o

ska snart hoppa i sängen, så man är pigg tills i morron. :)
Man ha ju match då!

Så kom igen tjejor nu vinner vi !!

Så godnatt oh sov så gott // ronjaan

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards