Alla inlägg under maj 2011

Av ronja - 31 maj 2011 21:42

Jag är lyckig med dig.

Jag är stark med dig.

Jag vill bara leva med dig.

Jag älskar dig Tim Rehnholm




Av ronja - 24 maj 2011 10:20

En mening. En mening va de som behövdes för att få mitt hjärta att stelna.

Ett namn. Ett namn fick mina känslor att rinna ut. Det va allt som behövdes för att bli helt tom inombords.


Av ronja - 16 maj 2011 21:33

  


Cause you’re the storm that I believe in

And all this peace has been deceiving
I like the sweet life and the silence
But it’s the storm that I believe in

 

Av ronja - 14 maj 2011 16:14

i dag är en alldeles särskilld bra dag att leva på.

i dag är det en alldeles särskilld bra dag att andas på.


Av ronja - 13 maj 2011 16:18

Hur ska du veta om ingen lärt dig hur
hur ska du våga chansa
du som aldrig haft nån tur
du vill att jag ska älska
med nån som bara älskar sitt
men ska jag älska
då ska det finnas tid att älska fritt

Vad ska jag skriva för att du ska bli berörd
hur högt ska jag skrika
varje gång jag vill bli hörd
du vill att jag ska falla
mot något som du har gjort till ditt
men ska jag falla
då ska det finnas tid att falla fritt


- Melissa horn

Av ronja - 11 maj 2011 17:01

 


Av ronja - 10 maj 2011 18:53

Den vackraste stunden i livet var den när du kom
och allt var förbjudet
och allt som vi gjorde den stunden vill jag göra om
för det ekar i huvet'
och det blod som jag trodde var stilla det fick du att rinna,
den uppgivna röst som jag nyttjat så illa fick du att försvinna.


- Lars winnerbäck


Lars min kära lars sätter alltid ord på mina känslor, så jag slipper sätta ord på dom själv.
Känslor som man inte själv kan sätta ord på, känslor som man bara vill paketera in och behålla som dom är och få den ljuva känslan att stanna kvar.



Jag är här, med ett fruktansvärt stort leende på läpparna.
Med en otroligt stor värme i hela kroppen.
Jag mår så himlans bra!
Det är kalas bra väder ute, fåglarna kvittrar och solen värmer skönt mot nakna ben. Det är verkligen sommar nu.
Tänk vad livet kan ge.



Det var längesen jag mådde så här himla bra, så längesen jag strålade av glädje och det är verkligen helt otroligt.
Energin flödar ut ur hela kroppen och jag vill bara hylla livet!


På så många sätt hatar jag detsom jag gått igenom, de jag fått stått ut med, de jag fortfarande står ut med. Det som jag fortfarande hittar sätt att döva. Men jag är ändå tacksam att jag fått gått igenom en sådan hård period, för att sedan se det fina i det lilla.
För jag tror att det är händelserna som formar oss som person, oss som människor. Och det jag har gått igenom, det har verkligen format mig till den jag är nu idag. Jag har lärt mig så himla mycket genom att låta mig själv visa mig svag, visa att det inte är bra, vågat stått för den jag är och inte gömma mig bakom ursäkter. Utan ärligt berättat hur jag mår. För idag kan jag med stolthet sträcka på ryggen och säga att jag tog mig igenom det, med hjälp ifrån dom bästa. Men samtidigt är det en kamp med sig själv, det är bara du som ska leva med dig sjäv resten av livet. Det är du som måste klara av hårda saker själv, ingen annan kan leva ditt liv åt dig.

Du måste våga leva själv.


 

Därför vill jag idag, hylla livet.


Jag vill också hylla min älskade farbror Leif Backlund som varit borta i 8 hela månader idag. Du finns med varje dag min älskade vän. Du är saknad så de skär i bröstet. Jag lever för dig, med dig, varje dag tills vi är tillsammans igen.


- ronjaandersson


Ovido - Quiz & Flashcards